Hvis du undrer dig …

… over, hvordan sådan en 30-minutters Kontor-Yoga frekvens mon foregår, kan jeg afsløre det her:

De første 15 minutter laver vi normalt stående øvelser, hvor vi kan arbejde med de lidt større muskelgrupper, især rygraden. Det er øvelser, som kan laves, når du hæver dit skrivebord – som du jo selvfølgelig gør en stor del af dagen 🙂

Vi bruger først et par minutter på at skabe kontakt til åndedrættet og kroppen og laver et par blide nakkeøvelser for at aktivere det parasympatiske nervesystem og forberede krop & sind på yoga. Det kræver jo en mindre omstilling, når vi befinder os på vores arbejdsplads.

I den anden halvleg – altså de sidste 15 minutter – sætter vi os på stolen og arbejder med de mindre muskelgrupper. Det kan være hænder, fingre og øjne.

De sidste 5 minutter har vi afspænding, hvor vi afslapper kroppen del for del. Absolut de sværeste 5 minutter for mange, som har svært ved at give sig selv en pause og slippe forstyrrende tanker.

Det er særligt den del vi skal øve os på, og øvelserne vi laver forud for dette skal gerne gøre det lettere at kunne slappe af.

Kroppen afslappes først – den kan vi bedre forholde os til, og herefter forsøger vi at afslappe sindet.

Når det lykkes, har du givet dig selv en stor gave.

Hvis I kunne tænke jer at prøve 30 minutters Kontor-Yoga, så kontakt os her

Rigtig god fornøjelse.
De bedste hilsner fra Britt Ziwes

Anmeldelse

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar